zaterdag 20 september 2014

Waarom schrijven leuk is

Ik schrijf al sinds ik een klein meisje was van 7/8 jaar. Ik kocht bij de Action altijd zulke dikke schrijfboeken. Daar schreef ik dan verhalen in over prinsessen of over een meisje dat van alles meemaakte. Heel erg leuk om terug te lezen! Je ziet hoe jij jezelf op schrijfgebied hebt ontwikkeld. Je woordenschat heeft zich uitgebreid en je kennis over allerlei dingen ook. Als ik de boekjes waar ik vroeger in had geschreven terug lees, zie ik hoe mijn handschrift zich heeft verandert (ik schreef toen best mooi!) en dus hoe mijn woordenschat toen was en nu is. Schrijven is dus leerzaam en leuk!

Maar, waarom is schrijven nu zo leuk?

Ik schrijf omdat schrijven voor mij net zo belangrijk is als slapen, eten en ademen. In eerste instantie schrijf ik voor mezelf, omdat ik het geweldig vind. Je kunt alles wat je denkt, voelt en ziet kwijt in een verhaal. Je laat inspiratie en gedachten los.

Ik schrijf niet omdat ik rijk wil worden (dat is al lastig genoeg als je schrijft), maar ik schrijf omdat het mijn passie is. Het is iets wat bij me hoort en waar ik trots op ben.

Hoe meer je schrijft, hoe beter je zult worden.
Lezen maakt ook onderdeel uit van het schrijven. Door veel verschillende soorten boeken te lezen, vergroot je je woordenschat en kom je op nieuwe ideeën voor je eigen manuscript.

Voor sommige mensen is schrijven een drang, ze moeten gewoon schrijven. Het is een soort verslaving, maar dan wel een goede verslaving.
Andere mensen moeten zichzelf dwingen om te schrijven. Het voelt voor hen als werken, als een verplichting.
In andere gevallen ervaren schrijvers het allebei!

"Write like no one's reading." - Unknown (especially in the first draft) #quotes #writing

P.S: Op 10-10-2014 komt mijn tweede boek uit!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!
Het bericht wordt zo snel mogelijk bekeken!