donderdag 14 augustus 2014

TAG: Boeken - dit of dat?

Terwijl ik wat rond zat te kijken op het Internet, kwam ik deze TAG tegen; Boeken - Dit of dat?
Omdat ik van lezen (en schrijven) hou, leek het me leuk om deze TAG te doen. Vroeger las ik heel erg veel en ik was er dan ook heel goed in. Nu is dat iets minder, omdat ik nu niet meer zo veel tijd heb. Ik wil binnenkort meer gaan lezen. Je komt op nieuwe ideeën voor je verhaal en je leert er heel veel van.





1. Audio boek of een echt boek?
Een echt boek! Ik heb nog nooit naar een audio boek geluisterd en dat lijkt me ook echt helemaal niks. Het irriteert me als de persoon te langzaam spreekt of gewoon een gekke stem heeft, haha. Bij een echt boek kun je in je eigen tempo lezen.





2. Zachte of harde kaft?
Dat maakt mij niet zo gek veel uit, maar ik denk dat ik een voorkeur heb voor een harde kaft. Het gaat minder snel kapot en ik vind het er mooier uit zien.



3. Fictie of non - fictie?
Ik vind allebei heel erg leuk! Non - fictie is vaak lekker herkenbaar en fictie lekker fantasievol.



4. Harry Potter of Twilight? 
Ik vind ze allebei als boek niet zo leuk om te lezen. Ik vind ze een beetje saai. Ik heb een Harry Potter boek in mijn boekenkast staan waar ik een paar bladzijdes uit gelezen heb en halverwege ben gestopt. Ik heb het daarna niet meer verder gelezen.



5. Geleend of gekocht?
Gekocht. Ik vind het fijn als een boek helemaal nieuw is. De geur van het nieuwe boek en de bladzijdes zijn nog mooi. Ook kan ik het boek dan op elk gewenst tijdstip lezen.



6. Boekenwinkel of online?
Boekenwinkel. Je kunt rustig een leuk boek uitzoeken en er even doorheen bladeren. Als je een leuk boek hebt gevonden, kun je hem meteen kopen en hoef je niet dagen te wachten op een boek.



7. Eenmalig boek of trilogie?
Maakt mij niks uit!



8. Zwaar en dik of lief en kort?
Zwaar en dik. Ik vind het leuk om lekker dikke boeken te lezen en na te denken. Maar soms is lief en kort ook leuk om te lezen. Even snel door een luchtig boekje lezen.



9. Romantisch of actie? 
Actie. Lijkt me spannender om te lezen.

10. Lezen in een knusse omgeving of in de zon? 
Ik lees veel liever in een knusse omgeving. In de zon is het veel te heet en daarom ook km niet fijn om in de zon te lezen. Geef mij maar een knusse omgeving.



11. Eerst de recensie lezen of zelf beslissen?
Zelf beslissen. Als anderen het boek niet goed vinden, betekend dat niet dat dat zo is of dat ik dat ook zo vind.



12. Wat is je favoriete boek?
Ik heb geen favoriet boek. Ik vind veel boeken leuk om te lezen.

Dat waren de vragen al weer. Ik vond het leuk om hem in te vullen!







1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!
Het bericht wordt zo snel mogelijk bekeken!