donderdag 21 augustus 2014

Lang of kort haar? De voor en -nadelen

Veel meiden denken erover na om van lang naar kort haar te gaan, of juist andersom. Ik ook. Ik heb er al meerdere keren over nagedacht om mijn haar kort te laten knippen, maar ik bedacht me. Vroeger heb ik altijd al kort haar gehad. Het viel net op mijn schouders of er iets overheen. Dus waarom zou ik mijn haar weer kort laten knippen? Zo lang als ik het nu heb, heb ik het nog nooit gehad. Het zou zo zonde zijn om mijn lange lokken er af te laten knippen. Ik wil het tot op mijn heupen laten groeien (als dat dan nog mooi is, anders iets korter), want te lang haar vind ik ook niet mooi, vooral niet als je van jezelf heel erg stijl haar hebt. Voor jullie heb ik de voor en -nadelen van lang en kort haar op een rijtje gezet. Hopelijk kun je daarna goed kiezen!



Kort haar



Voordelen:



-Kort haar vraagt weinig onderhoud. Als je 'makkelijk' haar hebt, hoef je het alleen maar te borstelen. Erg handig als je een keer geen tijd hebt om je haar te doen!



-Je hebt weinig klitten in je haar. Je kunt je haar dus gemakkelijk door borstelen (Tenzij je gel, haarspray etc. gebruikt).






Ik met kort haar toen ik 13 of 14 jaar was (ik had het ooit nog iets korter).


-Je hebt niet steeds lange lokken in je gezicht hangen. Dus een paardenstaart hoef je ook niet te maken.


-Het is makkelijk te wassen en is sneller droog (veel tijd over voor andere dingen, yesss).



-Kort haar is gezonder dan lang haar omdat het dichter bij de wortels ligt.


-Je hebt niet zo veel haarverf nodig als je je haar wilt verven.

-Kort haar staat fris!


Nadelen:




-Je kunt niet zoveel met kort haar. Het zit meestal hetzelfde.


-In de winter houd je haar je oren niet warm (hallo, muts).



Lang haar


Voordelen:





Hier ben ik 16 jaar (nu).

-Bij lang haar kun je verschillende kapsels uitproberen. Vlechten, stijlen of krullen.


-In de winter houd je haar je oren warm.




-Mannen vinden lang haar mooier/vrouwelijker (rare wezens).


Nadelen:



-Lang haar droogt veel langzamer als je het wast (irritant).



-Je hebt veel meer shampoo nodig dan kort haar (dure shampoo is sneller leeg).


-Als je je haar in de zomer los hebt hangen, krijg je het snel warm. Zweten dat je doet



-Je haar blijft hangen in ritsen, schroeven, gleuven etc. Heel vervelend en daardoor kan je haar veel sneller breken.



-Je bent lang bezig om je hele haar te stijlen en te krullen.



-Je hebt veel haarverf nodig als je je haar wilt verven.


Nu ik mijn lijstje met de voor en -nadelen zo zie, denk ik dat je beter kort haar kunt hebben, haha.




Maar het is helemaal aan jezelf!





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!
Het bericht wordt zo snel mogelijk bekeken!