dinsdag 19 augustus 2014

Dubbele Review: Dat heb ik weer! Deel 1 en 2 (Carry Slee)

Carry Slee, wie kent haar nou niet? Ze is een bekende Nederlandse schrijfster van onder andere Spijt en Pijnstillers. Deze beide boeken werden ook verfilmd. Maar, ze heeft ook de boeken Dat heb ik weer! geschreven. Er zijn 5 delen van en daarvan doe ik van deel 1 en 2 een review.

Deel 1: Dat heb ik weer!
Een hysterische moeder, ruzie met iedereen en vriendje afgepikt.

Aantal bladzijdes: Het boek telt 191 bladzijden en het boek is vrij makkelijk te lezen. Je hebt het boek snel uitgelezen.

Uitgegeven: 2008.

Een korte samenvatting van waar het boek over gaat:

Britt wil graag meedoen met de audities voor Rogiers vlucht, een film van Maria Peters, maar ze durft het niet. Ze is bang om voor iedereen af te gaan. Ze moet ook bijles nemen die ze krijgt van de grootste Loser leraar van de school; Blok Geitensok. Haar vriendin Noah helpt haar door haar vriendje Dave te vragen of hij Britt bijles wil geven, maar dat eindigt in een ramp. Als Noah hoort dat Britt en Dave hebben gezoend, is ze kwaad. De vriendschap is meteen over. Dan blijkt ook opeens haar moeder verliefd te zijn. Als Britt erachter komt op wie, kan ze het niet geloven.

Mijn mening:

Het boek is geschreven voor kinderen van 10 tot 14 jaar, maar natuurlijk mag iedereen het lezen! Dingen die in het boek worden geschreven zijn misschien voor jou wel herkenbaar. Het is een vrij 'normaal' boek. Een vriendin wordt afgepakt, verliefd worden op de vriend van je beste vriendin, stelen, je moeder die verliefd wordt... Het komt in veel boeken voor. Niet erg spannend.

Deel 2: Dat heb ik weer!

Het geheim van Puck, troubles met mijn vader en desperate verliefd... op de verkeerde!

Aantal bladzijdes: Dit boek telt 192 bladzijdes.

Uitgegeven: 2008.

Britt heeft een nieuwe beste vriendin; Puck. Noah is nog steeds kwaad op Britt en wil haar niet meer zien. Britt probeert Dave uit haar hoofd te zetten, maar dat lukt niet. De film waar ze auditie voor wil doen, wordt uitgesteld. Puck heeft wel een oplossing voor de problemen: Ze moet gewoon verkering nemen met Dennis, de gitarist van Puck's band. Het wordt nog erger. Haar vader komt met nieuws dat haar leven compleet overhoop gooit. Gelukkig heeft ze een grote steun aan Puck. Maar Britt komt erachter dat Puck iets geheim houdt. Maar wat?

Mijn mening:

Ik kan alleen maar dezelfde mening geven als ik voor deel 1 had gedaan. Maar ondanks dat het boek niet erg origineel is, is het boek toch echt leuk om te lezen!

Carry Slee is een bijzondere schrijfster en dat zal ook altijd zo blijven!