vrijdag 17 oktober 2014

Wat je kunt doen tegen vergeetachtigheid

Iedereen heeft er wel eens last van. Vergeetachtigheid. De een heeft er meer last van dan de ander. Ik ben iemand die een hoofd als een zeef heeft en de hele dag met het hoofd in de wolken loopt! Of je daar wat aan kunt doen? Weinig. Of je daar mee om kunt gaan? Hmm... jawel!


Als je iets te binnen schiet, doe het dan meteen! Je kunt datgene dan niet meer vergeten, want je hebt het immers al gedaan. Fijn, toch?


Schrijf alles op. Alles. Ikzelf schreef nooit op wat ik wilde gaan doen en wat ik moest doen. Maar sinds een tijdje ben ik begonnen om alles op te schrijven in mijn agenda. Als ik iets heb gedaan, markeer ik het. Eindelijk gedaan (zonder het te vergeten)! Maar ehm, dan moet je niet vergeten om erin te schrijven ':).


Vraag iemand anders om hulp als je denkt iets te vergeten. Misschien kan een ander het wel voor je onthouden. Handig, toch?


En maak je niet druk. Als je iets bent vergeten, dan is het maar zo. Ga vooral niet stressen met de gedachte ''Ik ga het toch vergeten''. Verander dat in ''Ik ga dat onthouden!''. Of dat werkt, is natuurlijk een andere vraag ;).




NIET VERGETEN! :)
Bron afbeelding: www.pinterest.com









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!
Het bericht wordt zo snel mogelijk bekeken!